Новини членів
Новини індустрії
Новини Асоціації

Як формується репутація девелоперів: досвід Асоціації західноукраїнських забудовників

Репутація девелопера формується роками, але достатньо одного заголовка у ЗМІ, щоб ця довіра зникла. Чому галузь нерухомості особливо вразлива до інформаційного хаосу, як узагальнення впливають на імідж ринку, а також які інструменти допомагають девелоперам зберегти свою репутацію — розповів у подкасті “Код нерухомості” Юрій Мартинюк, виконавчий директор Асоціації західноукраїнських забудовників.


Клікбейт замість аналітики: як соцмережі впливають на репутацію

У часи інформаційного шуму, соцмережі й частина медіа женуться за клікбейтними заголовками, узагальнюють кейси на всю галузь і рідко вникають у суть проблеми.  Тому слово “забудовник” у публічному просторі часто з’являється лише в контексті скандалів і сенсацій. Коли до цього додаються емоційні заяви публічних осіб — чиновників і політиків — кількість узагальнень тільки зростає й перетворюється на звинувачення цілої сфери.

Ще один чинник — низька “інформаційна гігієна”. Замість перевірки документів й фактчекінгу люди часто довіряють коментарям у Facebook. У підсумку формується негативне враження і втрачається довіра до бізнесу.

«Репутація — це величезний елемент формування бізнес-стратегії. І сьогодні можна чітко сказати: якщо немає репутації, немає довіри до бренду», — каже Юрій Мартинюк, виконавчий директор Асоціації західноукраїнських забудовників. 

Від репутації прямо залежать продажі, вартість і навіть доступ до фінансування девелоперів. Великі девелопери мислять на роки вперед й мають упізнаваність на ринку саме завдяки довгій роботі з довірою та репутацією. Адже втратити її можна однією необачною дією або одним гучним заголовком.

На думку Юрія, в Україні досі слабко захищена приватна власність та інвестиції у сфері будівництва. Навіть коли компанія проходить усі етапи перевірок, отримує необхідні дозволи й дотримується вимог законодавства, немає гарантії, що ситуація не зміниться в будь-який момент. Документи можуть скасувати вже після того, як у проєкт вкладені мільйони і залучені гроші інвесторів. Для бізнесу це означає роки судових процесів, великі збитки та зіпсоване ім’я.

«Ще гірше те, що чиновники, які видають чи погоджують документи, не несуть жодної відповідальності за свої рішення. Навіть якщо потім їхні дії визнають помилковими, відповідати все одно доводиться бізнесу, а не тим, хто припустився помилки. 
У підсумку клієнти вкладають гроші в об’єкт, який сьогодні є законним, але завтра може стати “не законним” й ризикують втратити все. Через цю непередбачуваність люди перестають довіряти ринку загалом, і страждають усі девелопери», — вважає Юрій Мартинюк. 


Як вибудовувати авторитет на ринку

Від початку будівництва і до введення в експлуатацію, проєкт постійно оновлюється, адже вимоги клієнтів ростуть і змінюються. Тому аналіз ринку і його тенденцій — те, без чого не обходиться жоден девелопер. Потрібно вивчати ринок, слухати запити інвесторів, намагатися зрозуміти, які потреби можуть виникнути, щоб бути готовими до їхньої реалізації. 

Вважливо постійно покращувати сам продукт. Адже обираючи, в кого придбати житло, люди звертають увагу не лише на те, як компанія комунікує зі своїми клієнтами й позиціонує себе, а й на те, як вона вела бізнес раніше, які проєкти вона реалізувала, які будинки збудувала, тощо. 

Соціальні проєкти також є частиною будь-якої великої та свідомої компанії. В умовах війни, це особливо впливає на репутацію.

«Наші компанії, зокрема ті, які є учасниками Асоціації західноукраїнських забудовників, — це компанії з великою соціальною відповідальністю. Зараз багато сил і коштів іде на допомогу армії. Бізнес завжди реагував на кризові потреби, які виникали у громадах чи державі загалом», — розповідає Юрій Мартинюк. 

Нещодавній кейс: у Львові минулого року стався один із найбільш трагічних прильотів, під час якого були зруйновані десятки будинків. Асоціація за ініціативою учасників виступила з пропозицією долучитися до відбудови й відновлення двох будинків на вулиці Міхновського. Зробили це достатньо швидко та результативно: уже за три місяці люди змогли повернутися у свої домівки. 

Про важливість об’єднання

Галузеві об’єднання стають тим майданчиком, де девелопери, які на ринку часто є конкурентами, можуть говорити про спільні проблеми. Такі структури, як Асоціація західноукраїнських забудовників чи Українська асоціація девелоперів, виконують важливу функцію — створюють зрозумілі правила для ринку, діляться досвідом і рішеннями у різних кризових ситуаціях. Це спосіб зробити ринок більш зрозумілим і об’єднаним, а також донести єдину позицію галузі до влади й суспільства.

«Такі формати, що об’єднують, здавалося б, конкурентів — людей, які де-факто конкурують між собою на одному й тому самому ринку, — дають можливість обмінятися інформацією, проговорити проблемні кейси, пояснити позицію тим, хто впливає на розвиток ринку», — наголошує Юрій Мартинюк. 


Репутація — це основа, без якої компанія не може розвиватися. Вона формується роками, а втратити її можна за один клікбейтний заголовок. Саме тому так важливо поступово формувати довіру. Тільки тоді компанію сприйматимуть як надійного й цінного гравця не лише в галузі, а й у суспільстві загалом. 

Схожі новини: